ROPID by měl být zrušen…

Dlouho jsem si nestěžovala na hromadnou dopravu a už delší dobu cítím nutkání to napravit. Od úprav v září mě totiž MHD vysloveně sere a čím dál víc nevěřím vlastním očím, za co že to platím přes pět stovek měsíčně.

ROPID nyní vytáhl s tím, že lidé jsou se změnami v loňském září spokojeni, případně že se jich změny nijak nedotkly. Své závěry si přece ověřil na místě, kde k žádným změnám nedošlo. Tyhle statistiky by si měli strčit do zadní části těla stejně jako ty změny k lepšímu…

Změny překvapivě nepřinesly plánované ušetření (jak by tak mohly, když s tímto záměrem nebyly tvořeny), takže přijdou změny další. Nový projekt znamená další prachy do kapes těch odborníků, co se na tom budou podílet. Vlastně je to geniální, resp. v této zemi zcela normální. Kdyby opravdu chtěli něco ušetřit, jdou na to zcela jinak. Změny jen nasrali další lidi, kteří se až donedávna dokázali po Praze pohybovat celkem snesitelným způsobem (až na běžné zpoždění nebo sem tam vynechaný spoj). Je celkem jisté, že odborníci z ROPIDu v životě nejeli pražskou MHD.

Místo fungujících linek tu máme nefungující metrolinky. Na páteřních linkách se má interval zvednout z 5 na 6 minut. Ha ha! Linka číslo 9 obvykle jezdí co 8 minut a není výjimkou, kdy na ni člověk čeká i čtvrt hodiny (mluvím o standardní popracovní době v pracovní den). Linka č. 11 obvykle jezdí co 10 minut i ve špičce, kdy má psaný interval okolo 4 minut. Linka č. 22 jezdí díky ucpané Praze nárazově – jednou za 15 minut jedou z centra 3 spoje za sebou. Popisuji pouze linky, které využívám, jak jsem si však stihla v mnoha diskuzích přečíst, najdou se i „spolehlivější“ trasy než tyto. Snad nemusím zmiňovat to, že tramvaje jezdí nacpané až po dveře a mnohdy je problém do nich nejen nastoupit, ale na požadované zastávce i vystoupit. Pro metro C platí totéž. Ve chvíli, kdy je jeho interval ve špičce změněn z jedné minuty a pár desítek vteřin na dvojnásobek, člověk občas nemá šanci se do něj vůbec dostat.

Poslední dobou jezdím do práce i z práce dost krkolomně a vlastně i déle. Část raději ujdu pěšky, než abych se musela cpát do narvaných tramvají nebo metra. Je jen otázkou času, kdy za tyto „kvalitní“ služby cestující odmítnou dál platit.

Podnikatel: „Mou službu využívá méně lidí, měl bych se víc snažit, ať je mohu nalákat zpět.“
Stát: „Službu využívá méně lidí, tak se budeme míň snažit, a co ušetříme, to si rozdělíme na odměnách.“

Kam dál?
 

5 komentářů: „ROPID by měl být zrušen…

  1. Pražskou MHD jsem využila naposledy, když jsem si jela vyzvednout maturitní vysvědčení. Z tvého článku jsem vydedukovala, že od té doby se toho mnoho změnilo. K horšímu.
    Pamatuji se, že jsem tehdy hodně špačkovala, a to zejména v zimě kvůli vynechaným spojům (a když se sešlo deset tramvají na jedné zastávce, vždycky jsem málem vykvetla). Za vše mohla pochopitelně „kalamita“ v podobě pěticentimetrové vrstvy sněhu…
    Narvané vlaky v podzemce a tramvaje mi hodně vadily, ale je mi jasné, že nyní je to ještě horší, ba dokonce nesrovnatelné. Nevím, co tím DPP sleduje, ale jestli to mají být úsporná opatření, jsem si jistá, že ušetřené peníze skončí v kapsách papalášů. Tak jako vždy. 
    Mimochodem, nemám již přehled o pražské MHD, proto bych se Tě chtěla zeptat, o kolik letos zdražili?

     
  2. Čartkovova: tiše ti závidím, taky bych MHD nejraději nepotřebovala… Letos je to snad stejné jako loni, ale v lístkách už se dávno neorientuju, jen vím, že dospělácká měsíční stojí 550 Kč.

     
  3. V.: 550 Kč?! Na měsíc?! Když jsem měla potvrzení o studiu, platila jsem 260 Kč na měsíc s tím, že mi to platilo i ve vlacích ČD (ale jen po Praze).
    Nyní již chápu, proč „mladí“ kolegové z praxe tak urgentně sháněli (podvodem) potvrzení o studiu. :D Podotýkám, že našemu vedoucímu to procházelo do 28 let. Párkrát jsem kolegům potvrzení přinesla i já. „Gumovací propiskou“ jsem napsala své jméno a třídu na papírek od DPP (Potvrzení o studiu), nechala potvrdit, aniž bych v kanceláři školy vzbudila podezření. Kolegové, kterým jsem papírek přinesla, moje jméno bez problémů vygumovali a napsali svoje. Pokud vím, vždy jim to prošlo i u revizorů. Nevím o tom, že by si DPP zjišťoval, zda-li je dotyčný skutečně student (osobně si myslím, že tento postup není možný). To je jen jedna možnost, jak ušetřit, ale ne u každého je to možné (ale ten, kdo má nějaké známé na SŠ, by je mohl zkusit požádat). :)

     
  4. Čartkovova: jojo, každý měsíc dávám tuhle částku za ty „kvalitní“ služby :) To bych snad udělala taky, ale nikoho na střední už nemám… Dříve či později to vidím na jízdy na černo…

     
  5. V.: to je škoda, dalo by se tak ušetřit dost peněz. Co takhle to zkusit přes přátele? Je možné, že oni by mohli mít třeba sourozence nebo známé na SŠ. Ale vyřizování by trvalo asi déle… :-/
    S tou jízdou na černo bych si to ještě raději rozmyslela. Bývalého spolužáka nachytali snad třikrát za čtvrt roku (přičemž pokaždé platil tisícovku). Je možné, že měl jen smůlu, ale vsadím se, že v tomto případě funguje zákon schválnosti na 100%.

    Vážně ale nechápu, za co se Dopravnímu podniku platí tolik peněz. Zkvalitnění služeb zřejmě nehrozí a navíc stále omezují některé linky (nedávno psala spolužačka, jaký má problém s autobusy)… je mi z toho na nic. Zvláště při pomyšlení, kde ty peníze končí.

     

Napsat komentář